Algemene gedragscodes

Sporten in een veilige omgeving zou voor iedereen vanzelfsprekend moeten zijn. Grensoverschrijdend gedrag, dat kan echt niet.

Daarom werken we aan preventie en houden we ons aan de gedragscodes voor een veilige sport. Bij de aanname van trainers, coaches en andere vrijwilligers die op regelmatige basis betrokken zijn bij de verschillende trainingen en activiteiten van IJNG wordt standaard een kennismakingsgesprek gevoerd door het bestuur van IJNG. Daarnaast worden verwijzingen ingewonnen en wordt standaard een VOG aangevraagd.

Zie je grensoverschrijdend gedrag of ervaar je dat zelf? Neem dan contact op met een van de vertrouwenscontactpersonen van IJNG.

Zie voor meer informatie, een filmpje over Gedragscode Sport: sporters en een filmpje over Grensoverschrijdend gedrag.

Meer informatie vind je op de site van het Centrum Veilige Sport Nederland.