G-schaatsen

G-schaatsen voor sporters met een beperking

IJsclub Nooit Gedacht vindt het belangrijk dat iedereen welkom is om te komen schaatsen bij onze ijsclub. Bij Nooit Gedacht hebben wij een G-team waarbij sporters met een beperking het plezier van de schaatssport kunnen beleven. Met wat extra hulpmiddelen en een enthousiast team van speciaal opgeleide schaatstrainers zijn we in staat om mensen met uiteenlopende beperkingen de kunst van het schaatsen bij te brengen. De persoonlijke begeleiding van de sporters leidt tot grootse persoonlijke resultaten. Bovendien kun je schaatsen zowel individueel als in groepsverband ondernemen, wat voor sommige schaatsers de uitkomst is.

Gedurende het schaatsseizoen (oktober tot maart) vind je ons op zaterdagochtend van 9:15 tot 10:15 uur op de Jaap Edenbaan in Amsterdam. Onze sponsor maakt het mogelijk dat alle schaatsers en trainers in een mooi, herkenbaar sportjasje schaatsen.

17 December 2022 heeft Nooit Gedacht samen met ijsclub Jaap Eden het 9de Noord-Hollands G-schaatskampioenschap georganiseerd in Amsterdam. Er stonden bij deze echte wedstrijd 60 deelnemers in diverse categorieën aan de start. Er werd gestreden om de snelste tijden en een afsluitende mini marathon van 1 of 3 ronden. Meedoen en plezier beleven was het aller belangrijkste.

Dit jaar organiseerde Nooit Gedacht twee schaatsworkshops (17 dec 2022 en 7 jan 2023) voor sporters met een beperking op de tijdelijke ijsbaan in Mijdrecht. Met een enorme groep enthousiaste vrijwilligers en 42 deelnemers hebben wij genoten van alle blije gezichten op het ijs!

Lijkt het je leuk om na deze schaatsworkshops aan te sluiten bij ons G-team in Amsterdam? Stuur dan een mail naar:   We denken graag mee in mogelijkheden dus als je niet weet of dit voor jou geschikt neem dan gerust contact op.

Coördinator G-schaatsen:
Annike van Kouwen