Vertrouwenscontactpersonen

Voorstellen vertrouwenscontactpersonen.

Wij zijn er voor iedereen die grensoverschrijdend gedrag ervaart, en we zullen het bestuur van de IJsclub Nooit Gedacht ondersteunen in beleidsontwikkeling gericht op een veilig sportklimaat.

Jullie kunnen altijd bij ons terecht als je binnen onze schaatsvereniging te maken krijgt met grensoverschrijdend gedrag en hierover met iemand vertrouwelijk wilt praten. Dit geldt ook voor ouders en trainers. Je kunt je tot ons wenden als je de betreffende persoon of personen niet kunt of wilt aanspreken op zijn, haar of hun gedrag.

Als je een vervelende gebeurtenis of situatie wil bespreken stuur ons dan een mail en geef aan dat je een vertrouwelijk gesprek wil (Pieter Maas Geesteranus of Annike van Kouwen) en hoe we je kunnen bereiken. We nemen dan z.s.m. contact met je op om een afspraak te maken.

We raden je aan om vervelende gebeurtenissen altijd en snel te melden. Door er over te praten kunnen we er samen voor zorgen dat er (vroegtijdig) een einde wordt gemaakt aan een ongewenste situatie, of minstens dat deze niet verergert. Door vervelende gebeurtenissen te melden help je er ook voor te zorgen dat herhaling kan worden voorkomen!

Vertrouwenscontactpersoon 1:

Annike van Kouwen.

Ik ben Annike van Kouwen en vertrouwenspersoon bij IJsclub Nooit Gedacht.

Als 5-jarig meisje ben ik begonnen met jeugdschaatsen. Uiteindelijk heb ik jaren in de selectie van Jaap Edenbaan mogen schaatsen. Een leuke tijd waaraan ik veel mooie herinneringen en vriendinnen heb overgehouden. Ik ben moeder van twee zoontjes. Ik werk met veel plezier als manager in de gehandicaptenzorg.

Ik vind het belangrijk dat sporters van onze vereniging veilig kunnen sporten. In de rol als vertrouwenspersoon hoop ik mijn bijdragen te leveren aan een open cultuur waarin sporters laagdrempelig bij Pieter of mij terecht kunnen.

Mocht er iets zijn waar je over wilt praten, dan denken we graag met je mee. Ik ben te bereiken via de mail: vcp-annike@ijsclubnooitgedacht.nl.

Vertrouwenscontactpersoon 2:

Pieter Maas Geesteranus

Ik ben Pieter Maas Geesteranus en vertrouwenscontactpersoon bij IJsclub Nooit Gedacht.

Ik ben 6 jaar jeugdleider geweest bij Nooit Gedacht, waarvan ook een paar jaar mede-coördinator. Nu draai ik mee met de de STG.

Ik ben als psycholoog werkzaam als teamcoach; ik ondersteun bedrijven en andere organisaties met een betere samenwerking, onder meer door het versterken van onderling vertrouwen en in de communicatie.

Ik werk graag mee aan een veilig en gezond klimaat binnen Nooit Gedacht, zodat iedereen daar met plezier kan schaatsen. Dat ouders hun kinderen met gerust hart naar de ijsbaan kunnen blijven sturen, en dat alle begeleiders hun pupillen met gerust hart over kunnen dragen aan collega’s.

Ik ben te bereiken via de mail: vcp-pieter@ijsclubnooitgedacht.nl.

NB: de mail aan de vertrouwenscontactpersonen wordt niet opgeslagen op de mailserver van IJsclub Nooit Gedacht en is ook niet inzichtelijk voor anderen.