Toer Schaats Groep

Schaatsen bij Nooit Gedacht, de Toerschaats Groep TSG.

Wil je lekker schaatsen met een groep en heb je geen ambitie (nog niet of niet meer) om langebaanwedstrijden of marathons te rijden, dan heeft Nooit Gedacht ook voor jou een schaatsuur beschikbaar, het toerschaatsuur op de donderdagavond waarop de TSG schaatst.

Deze groep, de Toer Schaats Groep genaamd, bestaat uit ervaren ex-wedstrijdschaatsers en nieuwe leden die meestal die ervaring niet hebben. De leeftijd van de groepsleden, die zowel uit dames als heren bestaat, ligt momenteel tussen de 25 en 75 jaar.
Gezelligheid bij de TSG
Elke schaatsavond is er een oefenprogramma en worden er schaatsoefeningen gedaan zowel voor techniek als conditie, daarbij wordt de groep gesplitst zodat ieder op zijn niveau mee kan doen. Het is dus met elkaar en niet tegen elkaar en de meer ervaren rijders in de groepen geven zonodig aanwijzingen opdat je je techniek kan verbeteren. Bij de TSG gaat het gemoedelijk en gezellig toe en elke schaatavond eindigt met het gezamenlijk drinken van een chocomeletje in het etabilissement dat tot nu toe de Skeeve Skaes heet.

Om misverstanden te voorkomen: op dit schaatsuur heb je geen wedstrijd- en marathon licentie meer. Sterker nog, mensen die wel een licentie hebben mogen op dit uur niet eens de baan op. Dat betekent dat je niet mag meedoen aan wedstrijden en ook niet aan bijvoorbeeld de Club Kampioenschappen.

Enthousiast geworden?
Hier kun je je inschrijven voor komend seizoen en hier is informatie over de tarieven te vinden.

BegindatumAanvangNaam
23-03-2024 Afscheidsmiddag jeugdschaatsen