Natuurijsbaan

De Natuurijsbaan

IJsclub Nooit Gedacht heeft haar eigen natuurijsbaan aan de Herenweg in Wilnis. De baan bestaat uit een meertje  naast de ringvaart en wordt bij voldoende sterk natuurijs geschikt gemaakt voor schaatsen door inwondenden van de Ronde Venen waarbij leden natuurlijk vrij toegang hebben.
Natuurijsbaan
Bij een vorstperiode worden als eerste de licht- en de geluidsinstallatie opgebouwd en waneer de door de KNSB gediplomeerde ijsmeesters het sein veilig geven dan wordt de baan geopend. De kantinedienst heeft haar voorbereidingen dan al getroffen zodat ook koek en zopie beschikbaar is.
Bij sneeuwval wordt de baan door vrijwilligers sneeuwvrij gemaakt en elke avond na de sluiting zijn er mensen aanwezig om de baan te onderhouden. Ook in het najaar zijn er werkzaamheden voor de natuurijsbaan zoals schoonmaken van de waterpartij en wallekanten en het onderhoud van de veegmachines.