Algemeen: Jan Loman koninklijk onderscheiden
   (27-04-2021)

Jan Loman koninklijk onderscheiden

Maandag 26 april is Nooit Gedachter Jan Loman benoemd als lid in de Orde van Oranje-Nassau voor al het goede werk dat hij voor diverse verenigingen en stichtingen gedaan heeft, waaronder de ijsclub. Tegelijkertijd is ook zijn vrouw Jenny koninklijk onderscheiden voor haar vrijwilligerswerk, vooral voor goede doelen. Voor deze gelegenheid kwam burgemeester Divendal in een open wagen bij Jan en Jenny thuis. Na een korte toespraak van de burgemeester kregen Jan en Jenny de bijbehorende lintjes uitgereikt.

Bij de ijsclub heeft Jan vanaf 1992 veel vrijwilligerswerk verricht bij het jeugdschaatsen en op de natuurijsbaan. Daarnaast schaatst Jan (inmiddels 80 jaar oud) nog iedere donderdagavond bij de Toerschaatsgroep. In natuurijswinters was ook Jenny vrijwilliger bij de ijsclub. Als 'kantinejuf' heeft zij menig schaatser van een warme chocolademelk kunnen voorzien.

Vorig jaar werd het bestuur benaderd om een aanbevelingsbrief te sturen, waar uiteraard gehoor aan gegeven is. Wij zijn trots op de koninklijke onderscheidingen voor Jan en Jenny en namens de vereniging hebben we hen dezelfde avond nog een bloemetje aangeboden.

Jan en Jenny gefeliciteerd!

Loginstatus

Zoek in site: