veilig en verantwoord sporten

-- laatste update 13 mei 2020 --

Opstarten van de veldtraining.

 

Na de start per 7 mei met de veldtraining (zomertraining) voor de jeugd t/m 18 jaar, gaan we vanaf 14 mei ook voor de volwassenen starten met de veldtraining. Dit alles natuurlijk onder de voorwaarden van de protocollen van NOC*NSF en KNSB .

In een plan van aanpak wordt een toelichting gegeven wat de veldtraining inhoudt en hoe er voldaan kan worden aan de vermelde protocollen.

De basis van alle maatregelen zijn de genoemde protocollen en hier houden we ons strikt aan. Het plan van aanpak is door de gemeente De Ronde Venen goedgekeurd en op basis daarvan kunnen we de veldtraining voor de jeugd gaan starten. Het volledige plan van aanpak is hier te vinden. De aanvulling voor de volwassenen is hier te vinden.

Algemeen:

  • Vanaf 29 april alleen jeugd t/m 18 jaar, vanaf 14 mei ook 19+
  • Ouders, geen toegang tot accommodatie
  • Voorkom met elkaar meerijden naar locatie
  • Let op algemeen Corona protocol: thuisblijven bij verkoudheid (ook binnen gezin), koorts, hoesten etc
  • Vereniging stelt een “corona-verantwoordelijke” aan die bij sporten oplet dat regels gevolgd worden en vragen kan beantwoorden. Herkenbaar aan hesje.
  • Indeling in leeftijdsgroepen:
    • t/m 12 , trainer Simone Bader
    • 13 t/m 18 jaar, trainer ntb
    • 19+, trainer ntb

    Locatie:

  • Trainingsveld achter Korfbalvereniging Atlantis en Sporthal Laco de Phoenix
  • Toegang: let op dat niet iedereen tegelijkertijd door hek naar binnen of buiten gaat. Maak gebruik van het voetpad naast de parkeerplaats.
    Dus niet over de parkeerplaats komen aangezien daar mogelijk activiteiten van een andere vereniging plaatsvinden.
  • Auto’s dus ook niet op de parkeerplaats, maar langs de Hoofdweg parkeren.
  • Fietsen op het veld langs de rand op 1,5m uit elkaar.
  • donderdagavond van 19:00 tot 20:00

    Trainers:

  • Afstand houden tot sporters
  • Alleen oefeningen die sporter zelfstandig en op afstand kan doen (bijv. geen elastiek oefeningen, voldoende afstand bij heen- en teruglopen bij oefening)
  • Geen onnodige risico’s in programma, voorkom ongelukken
  • Bij blessure alleen op 1,5 meter instructie geven. Als nodig ouders bellen om kind op te halen.

     

    Sporters:

  • Jeugd t/m 12 jaar houd 1,5 meter afstand tot trainer
  • Jeugd 13 t/m 18 jaar en 19+ houd 1,5 meter afstand tot elkaar en trainer
  • Neem geen onnodige risico’s, voorkom ongelukken, doe rustig aan
  • Kom niet te vroeg (niet meer dan 5 minuten voor start) en ga na de training direct naar huis – niet met z’n allen tegelijkertijd.
 
 

 

Loginstatus

Zoek in site:

maak dit onzichtbaar
Clubagenda

-- Geen vermeldingen --

 


Ogenblik a.u.b. ...